Лауреатом Премії імені В.Чорновола за кращу публіцистичну роботу в галузі журналістики за 2013 рік стала Сніжана Потапчук (НРКУ) фільм "Корюківка.Злочин проти людяності".

 

Лауреатом Премії імені В.Чорновола за кращу публіцистичну роботу в галузі журналістики за 2013 рік стала Сніжана Потапчук (НРКУ) фільм "Корюківка.Злочин проти людяності".




 

 

 

11 жовтня в Держкомтелерадіо України відбулося засідання Комітету з премії імені В’ячеслава Чорновола за кращу публіцистичну роботу в галузі журналістики, на якому було визначено лауреата Премії 2013 року.

Кращою публіцистичною роботою в галузі журналістики серед 23 творчих доробків, висунутих на премію, визнано документальний фільм автора і режисера Сніжани Потапчук «Корюківка. Злочин проти людяності» (Національна телекомпанія України).

 

Фільм присвячено 70-м роковинам найбільшої каральної акції на території України часів Великої Вітчизняної війни, що сталася 1-2 березня 1943 року в місті Корюківка Чернігівської області. За даними Чернігівської обласної комісії з розслідування злочинів німецько-фашистських загарбників, у Корюківці було знищено приблизно 6 700 людей. Сімдесят років цю трагедію замовчували, і от настав час відкрити історичну правду. Також члени Комітету з премії імені В’ячеслава Чорновола відзначили більш глибоке розкриття тем журналістами-номінантами.

        Документальний фільм "Корюківка. Злочин проти людяності", який також присвячений роковинам найбільшої каральної акції часів Великої Вітчизняної війни.

        Автор фільму, Сніжана Потапчук,  поставила собі за мету розповісти про наймасштабнішу каральну акцію на території Європи через призму сучасності. Одним із важливих завдань фільму "Корюківка. Злочин проти людяності" є акцент на ставленні молоді до подій Великої Вітчизняної війни. Адже, як зазначає Сніжана Потапчук, несприйняття війни сучасним поколінням, цинізм у ставленні до ветеранів вже давно вийшли за межі одного конкретного містечка і стали трагедією державного масштабу:

        "Кажуть, що пам’ять народу не убієнна, що поки ми пам’ятаємо про жахіття Війни, ми свято бережемо мир. А ще кажуть, що історія з часом повторюється. Стається це тоді, коли події забуваються, стираються, коли сприймаються лише як історичний факт минулого. Коли очі тих, заради кого йшли на смерть залишаються байдужими. Повага до Батьківщини і її визволителів не народиться від один раз на рік принесеної гвоздики до Вічного вогню".

        Була акцентована увага на оригінальності, змістовності поданих окремих робіт, зокрема, виділили майстерність творчої групи Державної телерадіокомпанії «Всесвітня служба «Українське телебачення і радіомовлення» та редактора тижневика «Народне слово» Юрія Пригорницького.

        Світлана Махонько та Олександр Махонько, автори телефільму "Репресивно-каральні органи України 1937-1938 років" із документального циклу "Україна: terra incognita", в якому розповідається про діяльність репресивно-каральних органів у 37-38 роках минулого століття.

        Телефільм відкриває жахливі подробиці розстрілів українців у Биківнянському спецоб’єкті. Увазі глядача пропонуються документи, свідчення, розслідування останніх років, які відкривають ще одну сторінку трагізму українського народу.

        Відмітили члени Комітет і оригінальну роботу (есей) Юрія Пригорницького «Закон комоду» (журнал "Неопалима купина" № 1-2 за 2013).У цьому есеї оповідається про Київ, Україну 1960-х років і водночас про долю і творчий доробок чудового українського поета, якого літературознавці традиційно називають поетом-легендою,-Леоніда Кисельова (1947-1968).

        Робота Ю. Пригорницького, написана ще у 1980-ті роки, не могла бути опублікована в той час в умовах цензури, тож надрукував її автор лише наприкінці 2012 року в газеті "Українська літературна газета"      (№№ 21,22,23,24,25,26) та 2013 року №1-2 журналу "Неопалима купина".

        Автор пише про реалії  так званої хрущовської відлиги і реакції після неї, а на цьому історичному тлі – про видатний талант молодого літератора, який прочинав як російськомовний поет (але й у тих своїх віршах писав про Тараса Шевченка як про найбільший свій авторитет), а згодом перейшов на українську мову, якою створив цілу низку справдешніх шедеврів.

        Автор винайшов і застосував надзвичайно оригінальний підхід до осмислення та зображення часу і свого героя – про них оповідається через філософію матеріальних речей, що оточують нас у повсякденні. Тож підзаголовок есею такий: "Поет, час і речі". Ця робота включена до двотомного видання Л.Кисельова, яке нині виходить у видавництві "Ярославів Вал".

Інформаційно: Премія імені В'ячеслава Чорновола за кращу публіцистичну роботу в галузі журналістики присуджується щороку авторам нових оригінальних публіцистичних творів у галузі журналістики, що сприяють утвердженню історичної пам'яті народу, його національної свідомості та самобутності. Премія присуджується щорічно до дня народження В'ячеслава Чорновола - 24 грудня - у розмірі п'яти тисяч гривень за рахунок коштів, передбачених на ці цілі в Державному бюджеті України.

 

 



Создан 15 окт 2013